Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky účinné od 1.1.2023

  1. Úvodné ustanovenia a definície pojmov

1.1 Týmito všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej len „VOP“) sa riadia právne vzťahy medzi obchodnou spoločnosťou K-Kurzy, s.r.o., so sídlom Veľká okružná 17, 010 01  Žilina, IČO: 54 862 841, DIČ: 2121808117, IČ DPH: SK2121808117, zapísaná do Obchodného registra Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, e-mail: info@k-kurzy.sk, tel. č. +421 948 553 501 (ďalej len „organizátor“) a účastníkom pri poskytovaní služby neupravené v zmluve, ktorej podmienky sú zverejnené na internetovej stránke www.k-kurzy.sk

 

Pobočky predávajúceho:

prevádzka Zoltána Kodálya 769/29, 924 01  Galanta

 

Orgán dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)

Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj

Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1

 

1.2  K uzatvoreniu zmluvy môže prísť:

a.) osobne –  prijatím návrhu účastníka v priestoroch organizátora

b.) prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti zmluvných strán;, a to telefonicky, mailom alebo vyplnením a odoslaním prihlášky na www stránke ponúkajúcej kurzy usporiadané organizátorom

1.3 Zmluva uzavretá podľa ods. 1.2 bod b.) sa riadi režimom zásielkového predaja v zmysle zákona
č. 102/2014 Z.z. Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

1.4  Predmetom zmluvy je poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času v dohodnutom čase, resp. dohodnutej lehote podľa § 7 ods. 6 písm. k) zákona č. 102/2014 Z.z., a teda účastník nemôže odstúpiť od zmluvy inak a v inej lehote než je to uvedené v týchto VOP.

1.5 Účastník zaslaním prihlášky potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami, ktorých neoddeliteľnú súčasť tvorí reklamačný poriadok ako aj poučenie o ochrane osobných údajov, a že s nimi súhlasí. Na tieto obchodné podmienky je kupujúci dostatočným spôsobom pred vlastným uskutočnením objednávky upozornený a má možnosť sa s nimi oboznámiť.

1.6 Účastníkom je spotrebiteľ. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania. Účastník pri začatí obchodných vzťahov odovzdáva predávajúcemu svoje osobné údaje (uviesť meno a priezvisko, dátum a miesto narodenia, poštovú adresu, najvyššie dosiahnuté vzdelanie, evidencia na úrade práce, telefónne číslo a e-mail prípadne iné.), nutné pre bezproblémové vybavenie prihlášky, poprípade údaje, ktoré budú uvedené na účtovných a vzdelávacích dokladoch. Účastník vyhlasuje, že všetky ním uvedené informácie sú pravdivé a ich poskytnutie je dobrovoľné na základe vlastného rozhodnutia.

1.7 Po uzavretí zmluvy najneskôr do piatich pracovných dní organizátor oznámi objednávateľovi predpokladaný termín a miesto konania kurzu a vystaví a doručí mu osobne, poštou alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie zálohovú faktúru vo výške 100% ceny kurzu vrátane DPH. Na účasť na kurze má nárok len ten objednávateľ, ktorý uhradil v lehote splatnosti zálohovú faktúru, čím sa stáva účastníkom kurzu. 1.8 Termín dodania služby závisí od počtu prihlásených účastníkov do konkrétneho kurzu, v konkrétnom termíne a v konkrétnom mieste.

1.9 Organizátor nezodpovedá za to, či účastník spĺňa požiadavky potrebné pre úspešné absolvovanie kurzu. Popis kurzu je uvedený na internetovej stránke www.k-kurzy.sk.

1.10 Organizátor odporúča, aby sa účastník ešte pred zaslaním prihlášky oboznámil s popisom kurzu. Na reklamácie vzniknuté z týchto dôvodov organizátor nebude brať ohľad. Počas účasti na kurze organizátor odporúča, aby účastník postupoval podľa pokynov a odporúčaní lektora. Účastník je povinný počas kurzu dodržiavať podmienky bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci/výučbe, ktoré môžu byť pred nastúpením na kurz zaslané na požiadanie.

1.11 Účastník, ktorý absolvuje 100% časového rozsahu podľa druhu kurzu a splní ostatné stanovené podmienky určené organizátorom, dostane pri ukončení kurzu Doklad o overení odborných vedomostí vydaný podľa § 16 ods. 1, písm. c) zákona č. 124/2006 Z. z.. Účastník má takto nárok na jeden originál. Vystavenie ďalšieho originálu je spoplatnené sumou 25 eur vrátane DPH. Na základe požiadavky môže organizátor vystaviť účastníkovi potvrdenie o účasti na kurze. Vystavenie potvrdenia je spoplatnené sumou 10 eur vrátane DPH.

 

  1. Cena a platobné podmienky

2.1 Po uzatvorení zmluvy podľa bodu 1.2 vzniká účastníkovi povinnosť zaplatiť dohodnutú cenu organizátorovi kurzu a povinnosť zúčastňovať sa na kurze.

2.2 Organizátor je viazaný svojou ponukou vrátane ceny služby/kurzu, ktorú má uvedenú na svojej internetovej stránke. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien v nadväznosti na zmeny cien dodávateľov a pod. Kupujúci berie na vedomie a súhlasí s tým, že cena tovaru bude vždy zodpovedať cene, ktorá je uvedená na internetovej stránke www.k-kurzy.sk, platnej v čase objednania služby/kurzu. Kupujúci má možnosť sa pred vykonaním objednávky oboznámiť s celkovou cenou vrátane DPH v zákonnej sadzbe a všetkými ďalšími poplatkami osobne alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie u organizátora.

2.3 Účastník uhrádza platbu v hotovosti, prevodom/vkladom na účet organizátora uvedenú v zálohovej faktúre/faktúre.

2.4 Najneskôr v deň otvorenia kurzu je potrebné, aby bola uhradená celá cena kurzu, inak účastník stráca nárok na účasť na kurze, ako aj na vrátenie zálohy uvedenej v bode 1.7 VOP.

2.5 Ak účastník kurzu požiada organizátora o presunutie na iný termín konania kurzu a organizátor kurzu zmenu účastníkovi na jeho podnet povolí, má nárok na administratívny poplatok vo výške 25 €.

2.6  Podmienky pre vrátenie uhradených poplatkov za kurz a storno poplatky sú nasledovné:

  • ak účastník kurzu najneskôr 30 dní pred dňom otvorenia kurzu oznámi organizátorovi, že sa na kurze nezúčastní, má nárok na vrátenie už uhradenej sumy, vrátane zálohy
  • ak účastník kurzu najneskôr 15 dní pred dňom otvorenia kurzu oznámi organizátorovi, že sa na kurze nezúčastní, má nárok na vrátenie už uhradenej sumy, okrem zálohy 100 €, ktorú si organizátor započíta na náhradu za vzniknuté výdavky, ktoré súviseli s organizovaním kurzu
  • ak účastník kurzu menej ako 15 dní pred dňom otvorenia kurzu, v deň alebo po dni otvorenia kurzu oznámi organizátorovi, že sa na kurze nezúčastní, nemá nárok na vrátenie ceny kurzu, 80% tejto ceny kurzu si organizátor započíta na náhradu za vzniknuté výdavky, ktoré súviseli s organizovaním kurzu a 20% z ceny kurzu si organizátor započíta ako sankciu za nesplnenie záväzku účastníka zúčastniť sa na danom kurze
  • ak účastník počas trvania kurzu zo zdravotných dôvodov, z dôvodu nájdenia si práce alebo iných dôvodov nebude môcť pokračovať v kurze, účastník nemá nárok na vrátenie ceny kurzu, avšak organizátor mu umožní zúčastniť sa na ďalšom realizovanom kurze v náhradnom termíne. Odôvodnenosť prípadu posudzuje organizátor v každom prípade výhradne individuálne
  1. Ďalšie podmienky

3.1. Počet Účastníkov Vzdelávacej aktivity je obmedzený a  je spravidla limitovaný kapacitou prednáškovej miestnosti, pokiaľ organizátor neurčí inak.

3.2. Ak sa o kurz zaujíma viac záujemcov ako je maximálny počet frekventantov v skupine, miesto získavajú účastníci v takom poradí, v akom uhradili zálohovú faktúru za kurz, rozhodujúci je deň a čas pripísania úhrady na účet organizátora, resp. platby v  hotovosti. V prípade nejasnosti si organizátor overí postupnosť platieb na základe bankového výpisu a/alebo evidencie hotovostných úhrad.

3.3. V prípade, ak účastník poplatok uhradil, ale vzhľadom na vyššie uvedený postup sa dostal mimo poradia prijatých účastníkov, navrhne mu organizátor iný termín, v ktorom je možné kurz absolvovať.

3.4. Organizátor si vyhradzuje právo presunúť termín konania kurzu pri nenaplnení minimálnej veľkosti študijnej skupiny a z dôvodov, ktoré nemôže ovplyvniť („zásah vyššej moci”) -(napr. prerušenie dodávky elektrického prúdu, náhle ochorenie Lektora, odhlásenie väčšieho počtu účastníkov, atď.). V tomto prípade to bude okamžite oznámené prihláseným účastníkom a zároveň bude dohodnutý nový termín. Účastník má právo na vrátenie zálohy, ak organizátor v lehote 3 mesiacov od termínu zaplatenia zálohy neotvoril tento kurz.

3.5. Ďalšie podmienky:

  • Účastník súhlasí s formou, postupmi a metódami výučby tak, ako ich určí organizátor.
  • Požiadavky, ktoré nie sú uvedené v prihláške a vo VOP nie sú garantované zo strany organizátora.
  • Účastník súhlasí, že dohodnutý termín kurzu nie je možné meniť, ak organizátor neurčí inak.
  • Organizátor si vyhradzuje právo v prípade potreby vykonať presuny v rámci tried, skupín a lektorov.
  • Účastník kurzu súhlasí s tým, že v prípade potreby budú vykonané opakovania z celého dovtedy preberaného učiva.
  • V prípade akejkoľvek absencie účastníka nebudú mu tieto zameškané hodiny spätne preplatené.
  • V prípade neskoršieho nástupu účastníka na kurz organizátor nebude pre neho samostatne opakovať už prebraté učivo.
  • Účastník kurzu bude pripustený k záverečnej skúške po absolvovaní teoretickej výučby a praktickej výučby.
  1. Povinnosti účastníka

4.1. Účastník je povinný dodržiavať disciplínu, vzájomnú ohľaduplnosť a dôsledné dodržiavať režim výučby tak, aby nespôsoboval svojím konaním rušenie výučby alebo nespôsoboval prekážky vo výučbe. V prípade zistenia vyššie uvedených skutočností má organizátor kurzu právo v daný deň nevpustiť účastníka na výučbu, alebo vylúčiť účastníka z kurzu bez nároku na vrátenie už zaplatených poplatkov.

4.2. Účastník je povinný dodržiavať organizačný, resp. prevádzkový poriadok a pravidlá povinnej hygieny v zariadeniach, v ktorých vykonáva odbornú prax.

4.3. Účastník je ďalej povinný plniť zadané úlohy, rešpektovať druh a spôsob získavania praktických skúseností počas vykonávanie praxe, vykonávať prax pod vedením a podľa pokynov lektora.

4.4. Účastník plne zodpovedá za všetky škody, ktoré spôsobí organizátorovi, ako aj jeho zmluvným partnerom v súvislosti s účasťou na kurze. V prípade spôsobenia škody je organizátor oprávnený uplatňovať voči účastníkovi kurzu náhradu škody.

  1. Ukončenie zmluvného vzťahu a právo na odstúpenie od zmluvy

5.1. Vzťah medzi organizátorom a účastníkom sa skončí ukončením kurzu a zaplatením celkovej ceny kurzu. Pred uplynutím dohodnutej doby je možné objednávku kurzu zrušiť:

  • dohodou uzatvorenou medzi organizátorom a účastníkom – písomne alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie
  • jednostranným ukončením kurzu zo strany účastníka
  • odstúpením účastníka za podmienok dohodnutých v týchto VOP

5.2. Jednostranné ukončenie kurzu zo strany účastníka – účastník je oprávnený na základe svojho písomného oznámenia vo svojom mene adresovaného organizátorovi (ďalej len „oznámenie“) jednostranne ukončiť kurz. Pre určenie termínu ukončenia kurzu a záväzkov voči organizátorovi je rozhodujúci dátum doručenia oznámenia účastníka organizátorovi (skutočnosť, či sa účastník zúčastňoval kurzu nemá pre posúdenie ukončenia kurzu a záväzkov voči organizátorovi význam). Kurz je pre účastníka v tomto prípade ukončený dňom, v ktorom bolo organizátorovi doručené oznámenie.

Účastníkovi pri jednostrannom ukončení kurzu nevzniká nárok na vrátenie poplatku za absolvovanie kurzu.

5.3. Odstúpenie účastníka – účastník je oprávnený odstúpiť od zmluvy, ak organizátor stratí oprávnenie na poskytovanie služieb uvedených v týchto VOP. V prípade odstúpenia od zmluvy si organizátor nebude nárokovať, resp. vráti účastníkovi alikvótnu čiastku ceny kurzu odo dňa ukončenia kurzu do termínu riadneho ukončenia kurzu za tých istých podmienok ako pri jednostrannom ukončení štúdia zo strany účastníka.

  1. Záručná doba

6.1. Na kurzy ako také nie je poskytovaná záručná doba, nakoľko to v akom rozsahu nadobudne účastník vedomosti závisí vo veľkom rozsahu od neho samotného. Organizátor však garantuje, že počas kurzu budú dodržané všetky podmienky pre realizáciu kurzu.

6.2. Predávajúci zodpovedá účastníkovi za:

  • dodržanie ceny, ktorá bola platná v čase odoslania objednávky
  • poskytnutie služby bez vád, ktoré majú vplyv na výsledok, ktorým je úspešné absolvovanie skúšky
  • dodanie služby v množstve a kvalite podľa objednávky, za predpokladu, že došlo k jej akceptácii

6.3. Predávajúci nenesie zodpovednosť za:

  • nedostatky, ktoré nemajú zásadný vplyv na poskytovanú službu a jej výsledok, ktorým je úspešné absolvovanie skúšky
  1. Reklamačný poriadok

7.1 Spotrebiteľ je povinný uplatniť reklamáciu ihneď, bez zbytočného odkladu u organizátora.

7.2 Za vadne poskytnutú službu nemožno považovať nedostatky spôsobené samotným účastníkom alebo iným účastníkom, resp. subjektívne vnímané nedostatky účastníkom, ktoré nemajú zásadný vplyv na poskytovanú službu a jej výsledok, ktorým je úspešné absolvovanie skúšky

7.3 Ak by účastníkovi z nejakého dôvodu nevyhovoval priebeh kurzu, má právo podať organizátorovi preukázateľnou formou reklamáciu. Táto bude individuálne riešená. Organizátor danú reklamáciu prešetrí v lehote do 30 dní a účastníkovi zašle stanovisko písomnou formou. Opodstatnene vytýkané nedostatky budú odstránené podľa možností organizátora bezodkladne.

7.4 Pri menej závažných problémoch, pripomienkach alebo nápadoch môže účastník podať reklamáciu aj elektronickou formou na e-mail uvedený v kontaktoch na internetovej stránke organizátora www.k-kurzy.sk.

7.5. Organizátor neručí za akékoľvek problémy, ktoré nemajú pôvod u neho, prípadne majú pôvod u účastníka.

  1. Alternatívne riešenie sporov

8.1. V prípade, že nie ste spokojný s vybavením Vašej objednávky alebo našimi službami, napíšte nám na info@k-kurzy.sk. Pokiaľ sme Vašu reklamáciu nevybavili k Vašej spokojnosti alebo ak sa domnievate, že sme mohli porušiť Vaše práva, môžete podľa zákona 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení účastníckych sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu.

8.2. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len účastník (fyzická osoba), ktorá pri uzatváraní a plnení účastníckej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi účastníkom a predávajúcim, ktorého hodnota presahuje 20 EUR, vyplývajúceho zo účastníckej zmluvy uzatvorenej na diaľku.

8.3. Subjekt alternatívneho riešenia sporov podľa § 3 zákona 391/2015 Z.z. môže od vás za začatie riešenia sporu požadovať úhradu poplatku do výšky 5 EUR s DPH. Návrh môžete podať spôsobom určeným podľa § 12 zákona 391/2015 Z.z..

  1. Osobné údaje, ich spracovávanie a ochrana

9.1. Bližšie informácie a presné podmienky o osobných údajoch, ich spracovávaní a ochrane nájdete v časti Spracovanie osobných údajov. Pred odoslaním prihlášky Vás informujeme, že všetky osobné údaje budeme spracúvať za účelom predzmluvných vzťahov a následne plnenia zmluvy a za účelom splnenia si našich zákonných povinností v súlade so Zásadami ochrany osobných údajov.

  1. Záverečné ustanovenia

10.1. Účastník súhlasí, že pre získanie osvedčenia o absolvovaní kurzu je povinný plniť tieto VOP a osvedčenie o absolvovaní akreditovaného kurzu, resp. certifikát mu bude vydaný až po uhradení celej ceny kurzu.

10.2. Organizátor nezodpovedá za škody na majetku alebo zdraví účastníka kurzu, ktoré vznikli počas kurzu.

10.3. Účastník kurzu vyhlasuje, že VOP si pred uzavretím zmluvy prečítal a ich obsahu porozumel.

10.4. Tieto VOP tvoria prílohu kúpnej zmluvy uzavretej medzi predávajúcim a jej účastníkom a sú pre obe strany záväzné. Právne vzťahy založené kúpnou zmluvou sa budú riadiť ustanoveniami kúpnej zmluvy (t.j. záväznou objednávkou a potvrdzovací e-mailom, prípadne individuálne dohodnutými podmienkami), ustanoveniami týchto všeobecných obchodných podmienok a príslušnými právnymi predpismi. Ustanovenia kúpnej zmluvy majú prednosť pred ustanoveniami týchto všeobecných obchodných podmienok a dispozitívnymi ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov.

10.5. Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne meniť alebo dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky. Akékoľvek zmeny týchto všeobecných obchodných podmienok nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej stránke www.k-kurzy.sk.

10.6. Ak sa niektorý článok, jeho časť alebo jednotlivé ustanovenie VOP stane neplatným, alebo neúčinným, platí, že tento článok, jeho časť alebo jednotlivé ustanovenie je úplne oddeliteľné od ostatných článkov, alebo od ostatnej časti článku predmetného dokumentu, a teda ostatné ustanovenia VOP zostávajú naďalej v plnej platnosti a účinnosti.

10.7. Právne vzťahy vyplývajúce z kúpnej zmluvy sa spravujú vždy všeobecnými obchodnými podmienkami účinnými v čase záväznej objednávky služby.